هنگام انتخاب پارچه مبلی باید به دوام، تمیزی و مقاومت آن در برابر خاک و لکه بری آن توجه داشت. از راهنمایی ما دراین مقاله برای انتخاب پارچه های مبلمان مناسب استفاده کنید.

پارچه مبلمان یا لوازم داخلی بسته به سبک و محل قرارگیری آن درجات مختلفی از استفاده را دریافت می کنند. مهم نیست که چقدر در خانه شما از اثاث یا لوازم داخلی استفاده شده است، مهم است که پارچه به خوبی در سطح استفاده معمول خود بایستد. به عنوان مثال، مبل‌ها، صندلی‌ها و پاف ‌هایی که مقدار بیشتری  سایش دارند نسبت به بعضی دیگر، مانند آنهایی که در اتاق‌خواب‌ها یا فضاهای رسمی‌تر هستند، با پارچه‌ای با دوام کمتر، دوام بهتری دارند . با این حال، قطعاتی که در معرض استفاده دائم روزانه قرار می گیرند، مانند مبل اتاق نشیمن ، باید با پارچه های محکم، با دوام و منسجم بافته شوند تا در برابر لکه ها و آسیب ها محافظت شوند.هنگام خرید پارچه مبلی یا روکش مبلمان ، توجه داشته باشید که هر چه تعداد نخ بیشتر باشد، پارچه محکم‌تر بافته شده و نتیجه بهتری خواهد داشت. تعداد نخ ها به تعداد پودها در هر اینچ مربع پارچه بستگی دارد.با ما باشید تا به شما کمک کنیم بهترین پارچه روکش مبلمان را برای مبلمان بعدی خود انتخاب کنید.

 

انواع پارچه مبلی طبیعی

پارچه های اثاثه یا لوازم داخلی طبیعی به پارچه هایی گفته می شود که از مواد موجود در طبیعت بافته شده اند. این شامل الیاف گیاهی و مواد مشتق شده از محصولات حیوانی است. در اینجا برخی از رایج ترین پارچه های طبیعی مورد استفاده در روکش مبلمان جمع آوری شده است.

 

پنبه:

پنبه از انواع الیاف طبیعی

پنبه از انواع الیاف طبیعی

 

این الیاف طبیعی مقاومت خوبی در برابر سایش، محو شدن و ریزش دارد. در برابر خاک، چروک شدن و آتش مقاومت کمتری دارد. درمان سطحی آن هم اختلاط با سایر الیاف هاست که اغلب این نقاط ضعف را جبران می کند. دوام و استفاده بستگی به بافت و روکش دارد. بافته های مشکی رسمی هستند; بوم (اردک و پارچه بادبانی) معمولی تر و بادوام تر است.

 

ترکیب پنبه ای:

همان پارچه های پنبه ای هستند که با الیاف های مصنوعی ترکیب شده اند بسته به نوع بافت، مخلوط های پنبه ای می توانند پارچه های محکم و مناسب مبل راحتی شما باشند. یک روکش مقاوم در برابر لکه، مانند محافظ پارچه و اثاثه یا لوازم داخلی باید برای استفاده روزمره استفاده شود.

 

چرم:

این ماده سخت را می توان به آرامی جارو برقی کشید، در صورت نیاز با پارچه ای مرطوب پاک کرد و با نرم کننده چرم یا صابون تمیز کرد.

مبل چرمی ،محبوب همه

مبل چرمی ،محبوب همه

 

کتان:

کتان برای اتاق‌های نشیمن رسمی یا مکان‌های بزرگ پذیرایی که کمتر استفاده می شود مناسب‌تر است، زیرا به راحتی کثیف و چروک می‌شود. همچنین سایش سنگین را تحمل نخواهد کرد. با این حال، کتان در برابر پرز شدن و ریزش بافت پارچه مقاومت می کند. اثاث یا لوازم داخلی کتان کثیف باید به طور حرفه ای تمیز شوند تا از چروکیدگی جلوگیری شود.

 

ابریشم:

این پارچه ظریف فقط برای مکانی از منزل که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند مانند اتاق نشیمن رسمی مناسب است. در صورت کثیف شدن باید به صورت حرفه ای تمیز شود.

انواع پارچه های ابریشمی و درجه یک موجود در فابریک24

انواع پارچه های ابریشمی و درجه یک موجود در فابریک24

 

وینیل:

پارچه های وینیل با مراقبت آسان و ارزان تر از چرم، برای اتاق های نشیمن و غذا خوری شلوغ ایده آل هستند. دوام آنها بستگی به کیفیت دارد.

انواع پارچه های جدید و به روز و با کیفیت در فروشگاه فابریک24

انواع پارچه های جدید و به روز و با کیفیت در فروشگاه فابریک24

 

پشم:

محکم و بادوام، ترکیبات پشم و خز مقاومت خوبی در برابر پرز شدن، محو شدن، چروک شدن و خاک دارند. به طور کلی، پشم را با یک الیاف مصنوعی مخلوط می کنند تا تمیز کردن آن آسان تر شود و احتمال نمد شدن الیاف کاهش یابد(که باعث می شود تا زمانی که شبیه نمد شوند به هم بچسبند). در صورت لزوم می توان مخلوط ها را به صورت نقطه ای تمیز کرد.

انواع پارچه های پشمی در فروشگاه فابریک24

انواع پارچه های پشمی در فروشگاه فابریک24

 

انواع پارچه مبلی مصنوعی

 

الیاف مصنوعی:

پارچه های مصنوعی مواد ساخته شده توسط انسان ها هستند که با استفاده از فرآیندهای شیمیایی طراحی شده اند. آنها معمولاً دوام بیشتری نسبت به پارچه های اثاثه یا لوازم داخلی طبیعی دارند.

 

استات:

استات که به عنوان ابریشم بدلی ساخته شده است، می تواند در برابر کپک زدن، ریزش و کچل شدن مقاومت کند. با این حال، فقط مقاومت مناسبی در برابر خاک دارد و در برابر آفتاب بیشترین درجه سایش، چروک شدن و محو شدن را دارد. این انتخاب خوبی برای مبلمانی نیست که استفاده روزمره دائمی داشته باشد.

 

اکریلیک:

این الیاف مصنوعی به عنوان پشم مصنوعی ساخته شده است. در برابر سایش، چروک شدن، کثیف شدن و محو شدن مقاومت می کند. اکریلیک با کیفیت پایین ممکن است در مناطقی که درجات بالایی از ساییدگی را دریافت می کنند، بیش از حد سفت و تنیده شود. اکریلیک های با کیفیت بالا برای استفاده های بسیار کمتر ساخته می شوند.

انتخاب و خرید راحت انواع پارچه مبلی های جدید در فابریک 24

انتخاب و خرید راحت انواع پارچه مبلی های جدید در فابریک 24

 

میکروفیبر:

ساخته شده از پلی استر، این پارچه روکش پرطرفدار دارای بافتی مخمل مانند است اما بسیار بادوام تر است. در برابر آب، لکه‌ها و محو شدن مقاومت می‌کند، بنابراین برای مکان‌های زندگی پرمصرف عالی است.

 

نایلون:

نایلون به ندرت به تنهایی استفاده می شود، نایلون معمولا با الیاف دیگر ترکیب می شود تا آن را به یکی از قوی ترین پارچه های اثاثه یا لوازم داخلی تبدیل کند. نایلون بسیار انعطاف پذیر است. در یک ترکیب، به از بین بردن پاره شدن پارچه های نازک مانند مخمل کمک می کند. به آسانی کثیف یا چروک نمی شود، اما تمایل به محو شدن و ایجاد کچلی دارد.

 

اولفین:

این یک انتخاب خوب برای مبلمانی است که دائما استفاده می شوند. در برابر لکه، کپک، سایش و نور خورشید بسیار مقاوم است، بنابراین می توان از آن در داخل و خارج از خانه استفاده کرد.

مبل های لاکچری و جدید

پارچه مبلی های لاکچری و جدید در فابریک24

 

پلی استر:

به ندرت به تنهایی در اثاثه یا لوازم داخلی استفاده می شود، پلی استر با الیاف دیگر ترکیب می شود تا مقاومت در برابر چروک شدن را افزایش دهد، پارگی پارچه های نازک را از بین ببرد و رنگ پریدگی را کاهش دهد. هنگامی که پلی استر با پشم مخلوط می شود، مشکلات پیلینگ را تشدید می کند.

 

ابریشم مصنوعی:

ابریشم مصنوعی که به عنوان جایگزینی برای ابریشم، کتان و پنبه ساخته شده است، بادوام است اما چروک می شود. با این حال، پیشرفت‌های اخیر، ریون با کیفیت را به عنوان یک پارچه روکش داخلی مناسب برای خانواده بسیار کاربردی کرده است.

 

بازیابی و تغییر پارچه

بازیابی مبلمان قدیمی با پارچه جدید می تواند ظاهر و عملکرد مبل را کاملا متحول کند. در حالی که روکش کردن مجدد یک آیتم می تواند مبالغ زیادی صرفه جویی کند، این روند می تواند کمی مشکل باشد. اگر قصد دارید اثاثه یا لوازم داخلی را تغییردهید، گاهی لازم است با برخی از اصطلاحات رایج اثاثه یا لوازم داخلی آشنا شوید. همچنین قبل از شروع باید بررسی کنید که ساختار مبل در شکل خوبی باشد. حتما پارچه ای را انتخاب کنید که کار با آن آسان باشد و با سطح استفاده از آن مبل مناسب باشد. شما میتوانید در این راه از متخصصان فابریک 24 هم مشاوره بگیرید تا یک انتخاب درخشان برای پارچه مبل خود داشته باشید.

اگر خودتان میخواهید این کار را انجام دهید برای روکش کردن، پارچه قدیمی را بردارید و از آن به عنوان راهنمای اندازه و شکل تکه های پارچه جدید استفاده کنید.

مبلمانی زیبا با پارچه مبلی هایی خاص

مبلمانی زیبا با پارچه مبلی هایی خاص

4 دیدگاه در “شناخت انواع پارچه مبلی طبیعی و مصنوعی + عکس

  1. علی گفت:

    مقاله های سایتتون واقعا عالیه
    خیلی اطلاعات خوبی به دست آوردم❤

    1. mshabanloo گفت:

      سلام و عرض ادب. ممنون سپاسگزار از لطف شما لطفا برای اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام ما فابریک24 مراجعه کنید

  2. علی گفت:

    مقاله های سایتتون واقعا عالیه
    خیلی اطلاعات خوبی به دست آوردم❤
    دمتون گرم 😊

    1. mshabanloo گفت:

      سلام و عرض ادب. نظر لطف شماست. لطفا برای اطلاعات بیشتر به صفحه اینستاگرام ما فابریک24 مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.