به دنبال مشاوره برای انتخاب پارچه مبلی هستید؟هنگام خرید یک مبل جدید، تقریباً مهمترین عاملی است که باید در نظر بگیرید نوع پارچه مبلی شماست، بنابراین حساسیت برای انتخاب اون زیاد است. در این مقاله ما برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پارچه مبل برای شما بهترین است، نکات تخصصی را در مورد نحوه انتخاب بهترین پارچه مبلی گردآوری کرده ایم. تا انتها همراه ما باشید.

 

  • چقدر می خواهید برای پارچه مبل خود هزینه کنید؟

تعیین بودجه برای مقداری که می خواهید روی مبل خرج کنید احتمالاً اولین نکته برای شروع است زیرا این انتخاب، پارچه مبل شما را تعیین می کند. مبل‌های بسیار زیبا و ارزان‌تری وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را با پارچه‌های بسیار لوکس مانند مخمل تهیه کنید.

 

  • مبل شما چقدر دچار فرسودگی و پارگی خواهد شد؟

نحوه استفاده از مبل تا حدی انتخاب پارچه مبل را تعیین می کند. آیا مبل شما در اتاق نشیمن شما قرار میگیرد ؟ آیا در خانه کودک خردسال دارید که امکان ریختن خوراکی روی مبل را زیاد میکند؟ یا اینکه حیوان خانگی دارید که ممکن است پارچه مبل را به راحتی پاره کند؟یا اینکه صرفا مبلی تهیه میکنید که فقط برای پذیرایی مهمان است و به طور مداوم از آن استفاده ندارید؟ این نکات از جمله نکات مهم و قابل توجهی است که باید حتما قبل از خرید مبل و انتخاب پارچه مبل به آن توجه کنید.

 

به عنوان مثال، ترکیب های لوکس و بافت دار با پشم، برای اتاق هایی که به ندرت استفاده می شوند مناسب هستند. اگر بچه یا حیوان خانگی دارید، پارچه نخی صاف بهترین است، زیرا در صورت نیاز می توان آن را شست. پارچه‌های بادوام، مانند پارچه‌های مخملی یا ترکیبات میکروفیبر، بر خلاف پارچه‌های سخت مانند مخمل یا شنل، در اتاق نشیمن به خوبی کار می‌کنند.

 

اگر به‌دنبال مبل‌هایی هستید که خیلی از آن استفاده ندارید – مثلاً در یک کتابخانه یا دفتر کار خانگی –  قرار می دهید که ممکن است کمتر از آن استفاده کنید میتوانید پارچه مبل لوکس تری انتخاب کنید و به یک مبل نخی یا مخملی با نخ بالا فکر کنید – اما به خاطر داشته باشید که آنها احتمالاً زمانی به تمیز کردن حرفه ای نیاز دارند. تعداد نخ‌ها واقعاً مهم است،هرچه بیشتر باشد بهتر است و روکش‌های مبل شما دوام بیشتری خواهند داشت. نکته قابل توجهی که نباید از آن غافل شد در مورد رنگ های تیره است، مطمئن شوید که پارچه های تیره و طبیعی دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شوند، زیرا به مرور زمان ممکن است که تغییر رنگ دهند و کم رنگ تر شوند. روش دیگر، برای جلوگیری از تغییر رنگ انتخاب همان رنگ با سایه ی روشن تراست یا یک پارچه مقاوم در برابر نور خورشید را انتخاب کنید.

نکات مهم راجع به خرید پارچه مبلی

نکات مهم راجع به خرید پارچه مبلی-فابریک24

 

  • آیا حیوانات خانگی نیز روی آن خواهند نشست – آیا شما آلرژی دارید؟

ترکیب‌های طبیعی و بافت‌های کرکی به طرز دلپذیری لمس می‌شوند، اما اگر مبتلا به آلرژی هستید، احتمالاً برای شما خوشایند نخواهد بود. الیاف طبیعی بلند رسوبی عالی برای گرد و غبار، کثیفی و موهای حیوانات خانگی هستند، بنابراین اگر حساسیت یا آلرژی دارید، ترکیبات صاف و مصنوعی انتخاب بهتری خواهند بود. ترکیب های هوشمندانه زیادی در بازار وجود دارد که جیر مصنوعی یکی از گزینه های محبوب است.

 

  • کدام رنگ پارچه مبل را انتخاب کنیم؟

آیا می خواهید مبل شما برجسته باشد یا ترکیب شود؟ رنگ پارچه مبل می تواند تفاوت چشمگیری در اتاق ایجاد کند و شما می توانید با انتخاب پارچه مبل با رنگ روشن، یک انتخاب جورانه داشته باشید.

 

رنگ‌های روشن علائم را سریع‌تر نشان می‌دهند، بنابراین اگر عاشق مبل‌هایی با رنگ کم‌رنگ شده‌اید، مطمئن شوید که پارچه مبل قابلیت جابجایی و قابل شستشو باشد یا حداقل مطمئن شوید که این نوع پارچه مبلی از قبل برای دفع لکه‌ها مناسب است.

 

یک راه میانی خوب انتخاب مبل های خاکستری یا مایل به این رنگ است. هر دو به راحتی در هر طرح رنگی قابل استفاده هستند و به اندازه کافی تیره هستند تا لکه ها را پنهان کنند. با انتخاب پارچه ای با رنگ های تیره تر میتوانید و آن را با لوازم جانبی قابل تعویض و روشن، مانند کوسن ها رنگارنگ تغییر دهید.

مبل چستر با جدیدترین پارچه مبلی بازار

مبل چستر با جدیدترین پارچه مبلی بازار-فابریک24

 

  • پارچه اثاثه یا لوازم داخلی ساده یا طرح دار؟

یک مبل دو نفره ممکن است به پارچه ای متفاوت از مبل سه نفره نیاز داشته باشد. همانطور که Tamasyn Gambell،میگوید: “مبل های بزرگتر در پارچه های ساده و بافت دار خوب به نظر می رسند، در حالی که مبل های کوچکتر با این الگوی خیره کننده به نظر می رسند.”

 

اگر خانواده‌ای پرجمعیتی هستید که دائما از مبل استفاده میکنید، یک پارچه مبلی طرح‌دار، هرچند ظریف، در پنهان کردن ریزش‌های تصادفی بهتر خواهد بود. اگر فکر می‌کنید که ممکن است از این الگو خسته شده‌اید و روکش‌ها به راحتی قابل جدا شدن هستند، ارزش این را دارد که در هنگام خرید مبل میزان روکش‌های جایگزین را بررسی کنید – و اگر مقرون به صرفه است و فضای ذخیره‌سازی دارید، روی یک مجموعه اضافی و ساده‌تر سرمایه‌گذاری کنید.

انواع پارچه مبل طرح دار و ساده

انواع پارچه مبل طرح دار و ساده-فابریک24

 

  • تمیز کردن پارچه مبل چقدر آسان است؟

اگر قرار است مجبور شوید پارچه مبل خود را به طور مرتب تمیز کنید، پارچه ای را انتخاب کنید که به راحتی قابل شستشو است، مانند پنبه. هر گونه ترکیب طبیعی، مانند کتانی پنبه، یا مخلوط پنبه و پشم، باید به طور حرفه ای تمیز شود. از آنجایی که انواع پارچه‌ها به آب واکنش متفاوتی نشان می‌دهند، احتمالاً یک ترکیب پارچه پیچیده در هنگام شستشو جمع می‌شود، بنابراین همیشه قبل از اینکه روکش‌های خود را داخل آن فرو کنید بررسی کنید.

اگر شما قصد خرید مبل یا تعویض پارچه مبلی خود را دارید و سر در گم شده ایدکه چطور کیفیت پارچه مبل که نقش خیلی مهمی در دکوراسیون شما را دارد انتخاب کنید متخصصان فروشگاه فابریک 24 در خدمت شما هستند و مشاوره ی رایگان نحوه انتخاب بهترین پارچه مبل را به شما می دهند و میتوانید طی مشاوره از انواع پارچه مبلی های فروشگاه فابریک24 هم دیدن کنید.

2 دیدگاه در “خرید پارچه مبل، این نکات را قبل از خرید بخوانید!

  1. مهری گفت:

    مطلب خوبی بود

    1. mshabanloo گفت:

      سلام و عرض ادب. ممنون سپاسگزار از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.