حدود 45 درصد از مردان و 35 درصد از زنان می گویند رنگ آبی رنگ مورد علاقه آنهاست و این رنگ را به محبوب ترین انتخاب برای هر دو جنس و همچنین انتخاب خوبی برای دکوراسیون تبدیل می کند. آبی با رنگ‌هایی از پاستلی گرفته تا سرمه‌ای، رنگی زیبا و قدرتمند است که نه‌تنها بیانگر است و گفته می‌شود خوش شانسی می‌آورد، بلکه رنگی دوست‌داشتنی برای تزئین است. اگرچه یکی از بهترین رنگ ها برای تزئین است، اما می تواند برای بسیاری از صاحبان خانه ترسناک باشد. در اینجا چند روش برای استفاده صحیح از رنگ آبی در دکوراسیون آورده شده است.

انواع رنگ آبی در دکوراسیون

تاثیر رنگ آبی در دکوراسیون

انواع مختلف آبی در دکوراسیون

تناژ گرم

تأثیر رنگ آبی بر روی یک اتاق کاملاً به دما بستگی دارد. رنگ آبی که بسیار آرام بخش و آرام بخش است، بسته به دمای اتاق ها، تأثیرات مختلفی بر روی اتاق ها دارد. آبی گرم (مانند جین، آبی اقیانوسی یا آبی تخته‌ای) حاوی نکاتی از قرمز است. کارشناسان رنگ می گویند که جلو می آیند یا به سمت شما می آیند، بنابراین به اتاق کمک می کنند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشد. آبی های گرم در فضاهای اجتماعی مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق ناهارخوری محبوب هستند.

تناژ باحال

کبالت، فیروزه‌ای و آبی یخی که به آنها آبی سرد می‌گویند، معمولاً حاوی رنگ زرد هستند و تمایل به عقب‌نشینی دارند، که باعث می‌شود یک ناحیه کوچک بزرگتر به نظر برسد. به گفته کارشناسان رنگ، آبی های سرد آرامش (که برای اتاق خواب خوب است) و تمرکز (که برای دفتر کار خوب است) را تشویق می کنند. گاهی اوقات بلوز سرد می تواند کمی جلوتر رفته و سرد باشد. در حمام، جایی که می‌خواهید فضایی شفاف و تمیز داشته باشید، این می‌تواند چیز خوبی باشد.

تناژ پاستلی

در حالی که یک پالت رنگی تک رنگ از نظر رنگ منحصر به فرد است، می تواند ابعاد مختلفی داشته باشد. با یک رنگ در اتاق، اتاق براق و پیچیده به نظر می رسد، اما اضافه کردن چند تغییر در رنگ به آن شخصیت می بخشد.

دکوراسیون با رنگ آبی پاستیلی

انواع دکوراسیون با رنگ آبی

ترکیب تناژهای مختلف آبی در دکوراسیون

هنگام تزیین، بلوز برای مخلوط کردن عالی است، و شما می توانید با ترکیب بافت ها و الگوها، که هر کدام دارای سایه متفاوتی از آبی با تن های مکمل هستند، به این مهم دست پیدا کنید. در واقع، این کلید یک اتاق خواب یا اتاق نشیمن آرام آبی و سفید است.

چه رنگ هایی با آبی در دکوراسیون به خوبی می آیند

بیشتر رنگ‌ها با آبی به خوبی هماهنگ می‌شوند، اگرچه ارائه سایه‌های گرم‌تر مانند زرد، نارنجی و قرمز به طرح گرمایی می‌افزاید که در غیر این صورت ممکن است وجود نداشته باشد.

با ترکیب آبی و سفید، اتاقی زیبا، آرام و روشن ایجاد خواهید کرد. یکی دیگر از رنگ‌هایی که می‌توان با آبی ترکیب کرد، یکی از رنگ‌های خنثی و طبیعی است – قهوه‌ای و مشکی. خاکستری می تواند طرح دکوراسیون آبی را سرد کند، بنابراین از آن اجتناب کنید.

با انتخاب یک رنگ پررنگ و بلوک مانند لاجوردی، جین یا یاقوت کبود، برای اثاثه یا فرش و فرش، می‌توانید با الگو به عمق ببخشید.

تاثیر رنگ آبی در دکوراسیون

تاثیر رنگ آبی در دکوراسیون

آبی در دکوراسیون اتاق خواب

برای اتاق خواب و همچنین دفاتر خانگی، آبی رنگی عالی است زیرا باعث ایجاد حس آرامش می شود. لایه بندی شده در رنگ های مختلف در کل اتاق – از رنگ دیوار گرفته تا پرتاب های بافت دار و لوازم جانبی. هنگامی که اتاق نور طبیعی ضعیفی دریافت می کند، تعادل بین رنگ آبی و رنگ روشن تر، مانند سفید، باید به سمت سفید متمایل شود تا اتاق روشن و جادار باشد.

دیوارهای اتاق خواب

به نظر می رسد رنگ های آبی روشن به قدری چشم را آرام می کنند به طوری که وقتی با مبلمان سبک تر ترکیب می شوند، فضا را راحت تر و بزرگ تر می کنند. برای اینکه به دیوارها تمرکزی که شایسته آن است بدهید، بقیه اتاق را تا حد امکان خنثی نگه دارید. حتی ممکن است ایده خوبی باشد که لهجه هایی را در همان سایه دیوار اضافه کنید.

اگر می خواهید تغییر رنگ دهید، رنگ اتاق خواب خود را به آبی تغییر دهید. سایه روشن‌تر از آبی با مبلمان خنثی به خوبی کار می‌کند. با مبلمان تیره، سایه های تیره تر به خوبی کار می کنند. کنتراست باعث ایجاد حس وسعت در اتاق می شود.

یک آبگرم حمام با رنگ آبی ایجاد کنید

اضافه کردن یک لوستر را برای تجربه کامل آبگرم در حمام آبی خود در نظر بگیرید. همچنین، ممکن است بخواهید دیوارهای آبی خود را با مبلمان چوبی تیره ست کنید. از این رو، رنگ آبی در میان رنگ های تیره به طور جسورانه خودنمایی می کند. برای اثر آرامش بخش نهایی، آبی ملایم را انتخاب کنید.

یکی از ویژگی های مشترک بسیاری از اسپاها استفاده از سایه های آبی در اکثر حمام های آنها است. آبی به دلیل ارتباط آن با عناصر آبی مانند آسمان و اقیانوس به عنوان اثر آرام بخش بر بسیاری از افراد شناخته شده است. حمام خود را با لهجه های آبی تزئین کنید یا دیوارها را آبی رنگ کنید تا حس اسپا به آن بدهید. از رنگ های پاستیل و رنگ های روشن برای اثری آرام بخش استفاده کنید.

آبی در دکوراسیون آشپزخانه

رنگ آبی انتخاب مناسبی برای کابینت و دیوار آشپزخانه است. این یک کابینت کلاسیک در کنار رنگ سفید و سبز است و اشتباه کردن با آن سخت است. اگر می خواهید کابینت آشپزخانه خود را خنثی تر نگه دارید، می توانید رنگ آبی، کاشی یا لوازم جانبی را اضافه کنید.

اگر می خواهید آشپزخانه شما احساس گرما کند، از شیرآلات و دستگیره های طلایی یا برنجی استفاده کنید. به عبارت دیگر، شما باید فلزات گرم تری را در آشپزخانه انتخاب کنید تا احساس خوشایندی به آن بدهید. برای افزودن گرمای بیشتر، قطعات ساخته شده از چوب یا سنگ طبیعی را برای کفپوش و مبلمان انتخاب کنید.

آبی در دکوراسیون اتاق نشیمن

رنگ آبی یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها برای اتاق‌های نشیمن است – و در فضایی که اغلب شلوغ است، ظاهری آرام و ظریف ایجاد می‌کند.

رنگ‌های آبی مانند نیلی، سرمه‌ای و کبالت به‌خوبی کنار هم قرار می‌گیرند، بنابراین برای ترکیب الگو ایده‌آل هستند.

استفاده از کوسن های آبی

می توانید کوسن های آبی را به مجموعه پاسیو خود اضافه کنید تا ظاهری پر جنب و جوش داشته باشید که مکمل دکوراسیون فضای باز شما باشد. سایه های آبی کوسن را با رنگ چتری ترکیب کنید تا لمسی خیره کننده داشته باشید. در حالت ایده‌آل، این در مجموعه‌های پاسیو تیره خوب به نظر می‌رسد تا رنگ واقعاً نمایش داده شود.

اگر با یک پالت رنگ ملایم کار می کنید، لمس آبی می تواند سرگرم کننده باشد. برای یک پیچ و تاب کمی پنهان روی میز ناهارخوری خود، کوسن های آبی اضافه کنید. آنها به راحتی با رنگ های دیگر جفت می شوند و به میز ناهارخوری خنثی کمی شادابی می بخشند.

افکار نهایی

با استفاده از چندین رنگ آبی لاجوردی یا آبی در یک اتاق می توان به ظاهری خیره کننده و قابل دسترس دست یافت. با توجه به پالت همه کاره آبی، می توانید مبلمان و دکورهای رنگی را با استفاده از پارچه مبلی هایی با رنگ مشابه در یک اتاق آبی قرار دهید و چشمان شما بیش از حد خسته نمی شود!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.