بدون شک انتخاب رنگ مبلمان از کارهای سخت و حساسی است که به رعایت فاکتورهای متفاوتی نیاز دارد. در میان این موارد، رنگ انتخابی تان بیشترین تاثیر را در دکوراسیون و فضای خانه خواهد داشت، بنابراین بد نیست است تا با پرفروش ترین رنگ های بازار برای مبلمان آشنا شوید.

کدام رنگ برای مبل شیک تره؟

همه ما به خوبی می دانیم که مبلمان یکی از مهم ترین المان های دکوراسیون داخلی می باشد که باید برای انتخاب آن دقت کافی داشت.

در این زمینه معمولا رنگ مبلمان مهم تر از سایر فاکتورها می باشد، اما انتخاب و خرید رنگ و جنس مناسب چندان کار آسانی نیست و به مشاوره نیاز دارد.

به خاطر داشته باشید که مبلمان منزل شما نوعی سرمایه‌گذاری بلند مدت به شمار می رود که تا سال‌ها برای تان کار خواهد کرد، بنابراین باید در انتخاب آن نهایت دقت و وسواس را به خرج دهید.

بنابراین اگر شما هم قصد دارید که بهترین مدل مبلمان را با توجه به دکوراسیون منزل تان انتخاب کنید، با ما همراه باشید تا شما را با ۱۰ تا از رنگ های پرطرفدار مبلمان آشنا کنیم.

۱۰. سبز آبی کمرنگ

رنگ سبز آبی روشن یکی از محبوب ترین رنگ های پاستیلی است که با عنوان های Duck Egg Blue و Robins Egg Blue نیز شناخته می شود.

این رنگ زیبا و آرام به راحتی با بیشتر رنگ های سرد و گرم ترکیب شده و می‌توان گفت که برای طراحی تمام نقاط خانه و انواع دکوراسیون های داخلی اعم از کلاسیک، مدرن و.. جذاب خواهد بود.

شما می توانید از این رنگ در بخش های مختلفی از رنگ دیوار گرفته تا کوسن ها و آباژور و.. استفاده کنید. سبز آبی کمرنگ در ترکیب با رنگ هایی مانند خاکستری مایل به قهوه ای و رنگ بژ بسیار فوق العاده خواهد شد.

شما می توانید از مبلمان هایی با این رنگ برای اتاق هایی که نور کافی ندارند، تاریک هستند و یا پرده های تیره دارند نیز به خوبی استفاده کنید.

ترکیب این رنگ با رنگ هایی مانند قهوه‌ای مایل به خاکستری و انواع مختلفی از رنگ قهوه ای نیز فوق‌العاده خواهد شد و می‌تواند کنتراست جذاب و چشم نوازی برای دکوراسیون تان ایجاد کند.

۹. سفید

یکی دیگر از پرطرفدارترین رنگ ها برای مبلمان منزل و اداری، سفید می باشد که می تواند نقش ویژه‌ای در دلبازتر نشان دادن محل کار یا منزل تان داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که رنگ سفید مبلمان از دسته رنگ هایی است که باید بیشتر در موردش فکر کنید، زیرا زودتر از سایر رنگ ها کثیف و چرک خواهد شد.

بنابراین اگر قصد خرید مبلمان سفید را دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از پارچه هایی با کیفیت و مقاوم استفاده کنید تا به هنگام تمیز کردن آن با مشکل مواجه نشوید.

رنگ سفید به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به راحتی از سایر رنگ ها در دکوراسیون تان استفاده کنید و به اصطلاح دست تان را برای انتخاب باز خواهد گذاشت.

اگر می خواهید در کنار این رنگ مبلمان دکور جذاب و خاصی داشته باشید، می توانید از تابلوهای نقاشی با رنگ های پررنگ و خیره کننده نیز استفاده کنید.

۸. خاکستری

خاکستری از دسته رنگ هایی است که تقریبا برای برای تمام اجزای منزل فوق العاده خواهد بود.

استفاده از یک کاناپه خاکستری یا فیلی می تواند دکوراسیون منزل یا محل کارتان را پخته تر نشان داده و فضایی خاص و آرام ایجاد کند.

رنگ خاکستری تیره یا روشن در ترکیب با تناژ رنگ های گرم و یا حتی روشن مانند آبی کمرنگ می تواند فضایی مدرن و شیک ایجاد کند که احتمالا عاشقش خواهید شد.

۷. قرمز

اگر شما برای انتخاب رنگ مبلمان منزل تان به دنبال رنگ هایی جسورانه و متفاوت هستید، رنگ قرمز یکی از بهترین انتخاب های ممکن برای شما خواهد بود.

این طیف رنگی علاوه بر مبلمان، برای پرده ها نیز فوق العاده و خاص بوده و دکوراسیونی لوکس و چشم نواز ایجاد خواهد کرد.

اگر قصد ندارید که همه مبلمان تان را به این رنگ انتخاب کنید، می توانید از یک نیمکت ساده و یا یک کاناپه قرمز رنگ استفاده کنید تا فضای داخلی خانه یا محل کارتان پر انرژی تر به نظر برسد.

این رنگ هم برای مبلمان های کلاسیک و سنتی (با رنگ های زرشکی یا گوجه) و هم برای دکوراسیون های مدرن بسیار خیره کننده و چشم نواز می باشد.

۶. رنگ های جسورانه

در زمینه انتخاب مبلمان، انتخاب رنگ های جسورانه ای مانند لیمویی، تمشکی و یا نارنجی اگرچه کمی کمیاب هستند، اما می توانند فضای پر نشاط و جذابی خلق کنند که برای تان بسیار خوشایند خواهد بود.

بیشتر افراد معمولا جسارت کافی برای انتخاب این گروه از رنگ ها را ندارند، اما مطمئن باشید که دکوراسیونی با استفاده  از رنگ های جسورانه حسابی فضای خانه را دستخوش تغییر می کند.

از خاص ترین ترکیب های این دسته می توانیم به رنگ های نارنجی و بنفش و یا ترکیب سبز با زرد اشاره کنیم که شما فردی منحصر به فرد در انتخاب در دکوراسیون داخلی نشان می دهد.

البته به خاطر داشته باشید که نوع مبلمان تان نیز در این زمینه بسیار مهم است، زیرا این ترکیب رنگ های جسورانه معمولا بیشتر با دکوراسیون های مدرن و یا مینیمال جور می شوند.

۵. پارچه های طرح دار

در میان رنگ های پرطرفدار مبلمان، معمولا پارچه های طرح دار جایگاه خاصی دارند که در صورت انتخاب صحیح می توانند دکوراسیون شیکی را برای تان ایجاد کنند.

در این صورت پیشنهاد ما انتخاب طرح های ظریف تر و ساده تر است، زیرا نه تنها تنوع بالایی دارند، بلکه فضای شخصی و خاصی در محیط کار یا منزل ایجاد می کنند که بسیار شیک خواهد بود.

ترجیحا به هنگام انتخاب مبلمان طرحدار بهتر است که به دنبال پارچه هایی با گل ها یا طرح های درشت نباشید. به طور کلی بهتر است که طرح انتخابی تان آنقدر ظریف و جذاب باشد که گاهی حتی با بافت خود پارچه اشتباه گرفته شود.

چنین مبلمان هایی با ست کردن کوسن های هماهنگ با طرح شان بسیار فوق العاده می شوند.

اگر هم می خواهید به اندازه کافی خاص باشید، می توانید از مبل های تکی با پارچه های طرح دار در دکوراسیون منزل تان استفاده کنید تا خالق فضایی بی‌نظیر شوید.

۴. قهوه ای

قهوه ای از دسته رنگ هایی است که از قدیم الایام تا کنون همواره روی مد بوده و از بهترین انتخاب ها برای استفاده در دکوراسیون داخلی منزل به شمار می رود.

در واقع به راحتی می توان گفت که برای انواع مبلمان از مدل های کلاسیک و قدیمی تر گرفته تا انواع مدرن، رنگ قهوه ای همیشه از محبوب ترین رنگ هاست و به خوبی فضایی گرم و دوست داشتنی را ایجاد می کند.

برای انتخاب این رنگ می توانید از رنگ طلایی کمرنگ و یا تناژهای تیره تر مانند قهوه ای سیر و شکلاتی نیز استفاده کنید و به نوعی با رنگ ها بازی کنید.

استفاده از رنگ های خاصی مانند مشکی، نارنجی، زرد، انواع آبی، فیروزه ای، ارغوانی، بنفش و.. برای سایر آیتم های دکوراسیون تان می تواند ترکیبی بسیار شیک و جذاب ایجاد کند.

۳. رنگ های روشن خنثی

اگر شما هم دوست دارید رنگ های پرطرفدار مبلمان را انتخاب کنید، باید بگوییم که رنگ های روشن خنثی مانند شنی ماسه ای، قهوه و.. محبوبیت خاصی دارند، اما بهتر است که جسورتر باشید و از رنگ هایی مانند بژ، خامه ای، قارچی و یا ترکیب رنگ های سنگی را امتحان کنید.

این رنگ ها در صورتی که با تناژ های گرم تر ترکیب شوند می توانند فضایی صمیمی و دنج ایجاد کنند.

به عنوان نمونه شما می توانید مبلمان هایی با رنگ های روشن و خنثی بگیرید در حالی که رنگ دیوارها را از تناژ گرم تر انتخاب می کنید.

در دکوراسیون های مدرن و مینیمال امروزی معمولا از رنگ های بژ، آبی کله غازی و آبی کلاسیک استفاده زیادی می شود و شما هم برای داشتن دکوری خاص می توانید از آن ها استفاده کنید.

۲. مشکی یا ذغالی

یکی از رنگ های شیک و خاصی که می تواند هم برای مبلمان اداری و هم مبلمان خانه به کار رود، مشکی یا ذغالی می باشد.

خوشبختانه این رنگ ها با هر نوع جنس پارچه ای یافت می شوند و تنوع بالایی دارند بنابراین دست شما در انتخاب شان کاملا باز خواهد بود.

به خاطر داشته باشید که این رنگ در عین شیک بودن ممکن است برای خانه هایی که فضای کوچکی دارند چندان مناسب نبوده و فضا را کمی دلگیر کند.

برای جلوگیری از این اتفاق می توانید رنگ مشکی را با خاکستری، سفید و یا نقره ای ترکیب کنید. برای آن که انتخاب لوکس تری داشته باشید پیشنهاد می کنیم که مبلمان هایی با پارچه های مخمل یا چینل را انتخاب کنید.

پارچه های چینل شبیه مخمل هستند، اما ضخیم تر بوده و در دو طرف شان کرک دارند و جلوه چشم نوازی به دکوراسیون تان خواهند داد.

۱. رنگ های گرم و خنثی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در انتخاب رنگ مبلمان باید در نظر بگیرید هماهنگی آن با سایر آیتم ها می باشد.

در این زمینه رنگ های گرم و خنثی مانند شتری، بیسکوییتی، کرم، و بژ زمانی که با رنگ هایی مانند رنگ های پاییزی، انواع سبز، مشکی و انواع آبی مانند آبی کلاسیک ترکیب شوند، حسابی چشم نواز و خیره کننده خواهند بود.

یکی دیگر از انتخاب جذاب در کنار رنگ های گرم و خنثی، قرمز می باشد و شما می توانید از آن برای کوسن ها، آباژور، فرش و.. استفاده کرده و دکوراسیونی منحصر به فرد ایجاد کنید.

بهتر است بدانید که خوشبختانه رنگ های گرم و خنثی بر خلاف انتخاب هایی مانند رنگ صورتی، همیشه روی مد هستند و جزو رنگ های کلاسیک و محبوب به شمار می روند.

بنابراین به راحتی می توانید از این رنگ مبلمان برای دکوراسیون داخلی منزل و یا محیط کارتان استفاده کنید.

با مجله فابریک 24 همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.