انواع پارچه مبلی

امروزه در بازار انواع مختلفی پارچه مبل وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خودشان را دارند و به نوبه خود زیبا هستند. ما در اینجا انواع پارچه‌ مبلمان را به شما معرفی می‌کنیم تا بهترین آنها را انتخاب کنید.

در این مقاله خواهیم خواند

پارچه مبلی نانو

همچون سایر بخش‌های صنایع، صنعت مبلمان نیز در تلاش است با به حداقل رساندن استفاده از مواد، کاهش ضایعات و بهینه‌سازی مصرف انرژی و در عین حال بهبود عملکرد محصولات خود، محصولاتی کارآمدتر تولید کند.

نانوتکنولوژی و نانو مواد می‌توانند نقش مهمی در دستیابی به این اهداف ایفا کنند. در آینده نزدیک، استفاده از نانو مواد در مبلمان می‌تواند به کاهش نیاز به چسب و منسوجات کاربردی منتهی شود.

در این میان پارچه مبلی نانو دارای پوشش آنتی باکتریال است که در تماس با اجسام نوک تیز برای ترمیم خراش‌ها و آسیب‌های جزئی فعال می‌شود. همچنین دارای مقاومت بالایی در برابر شرایط و عوامل محیطی می‌باشد.

از جدیدترین انواع پارچه مبل می‌توان به پارچه‌های نانو اشاره کرد. نانو به دلیل ضد آب، ضد حریق، ضد لک و آنتی باکتریال بودن بسیار پرطرفدار است و خرید آن در بین مردم رایج شده است. لازم به ذکر است پارچه مبل نانو در کنار تمام ویژگی‌های خود، بسیار نرم و راحت است که آن را برای استفاده روزمره مناسب کرده است. به دلیل ویژگی های فوق العاده این نوع پارچه، می توان آن را جزو پرفروش ترین نوع پارچه در بازار دانست.

انواع پارچه مبلی ضد آب و ضد لک

انواع پارچه مبلی های نانو ضد لک، آب گریز یا ضد آب

آیا منسوجات نانو پایداری دارند؟

منسوجات پایدار نانو امکانات زیادی را ارائه می‌دهند. برای مثال پارچه‌های بادوامی که از پوشش خود در برابر هر نوع آب و هوا محافظت می‌کنند و روکش‌هایی که محکم و تمیز هستند را می‌توان از مزایای محصولات نانو به شمار آورد.

لباس‌های ورزشی، لباس کار، مبلمان و بسیاری از محصولات دیگر را می‌توان با فناوری نانو مدرن در برابر آب و خاک مقاوم کرد. فناوری نانو راه حل‌های جدید و پیشرفته‌ای برای تولید منسوجات پایدار ارائه می‌دهد.

مواد نانو با بافتی نرم، راحتی را برای افراد خانواده فراهم می‌آورند. از طرفی بافت پارچه نانو ضد تعریق است و اگر مبلمان شما کنار وسیله گرمایشی قرار دارد نگران سوختگی آن‌ها نباشید.

منسوجات نانو قابل شستشو هستند و با قوی ترین مواد شوینده هم آسیبی نخواهند دید.

مزایای استفاده از نانو مواد برای منسوجات

منسوجات نانو که امروزه در موارد متنوعی کاربرد دارند را می‌توان به عنوان پارچه‌های ضد آب در صنعت مبلمان بکار برد. در ادامه با مزایای منسوجات و پارچه مبلی نانو بیشتر آشنا می‌شویم.

به طور کلی پارچه‌های مبلی نانو دارای مزایای زیادی است که در زیر نام برده شده است:

مزایای پارچه مبلی نانو

عدم نفوذ آب

پارچه مبلی نانو که از خاصیت ضد آب بودن برخوردار است منفذه‌های الیاف این پارچه در فناوری نانو به طور کامل پوشیده شده‌اند که عملا نفوذ آب را به این پارچه کم و یا در موارد پیشرفته غیرممکن کرده است. پس علاوه بر آب در برابر مایعات هم مقاومت می‌کند و اجازه نفوذ آن‌ها را به داخل پارچه نمی‌دهد.

جای لکه روی آن نمی‌ماند!

همانطور که متوجه شدید در روند تولید این پارچه همه منفذهای آن توسط مواد نانو پوشانده و ضد آب شده است و ممکن است زمانی که آب بر روی پارچه ریخته شود شما نگران لک شدن پارچه مبل باشید اما پارچه‌های مبلی نانو خاصیت ضد لک شدن دارد یعنی در برابر لکه آب و مایعات و حتی ذرات غبار مقاومت می‌کند. پارچه نانو در برابر لکه خودکار و جوهر هم مقاوم هستند و می‌توان این لک‌ها را از روی مبل‌ها پاک کرد.

پارچه مبلی نانو ضد لک- فروشگاه اینترنتی فابریک24

این نوع پارچه به دلیل تمیز شدن راحت چندسال اخیر تقاضای بیشتری نسبت به سایر پارچه ها دارد

نگران شستشوی پارچه‌های مبلی نانو نباشید!

با توجه به توضیحات موارد قبل متوجه شدیم که به طور کلی پارچه مبلی نانو نیازی به شست‌وشو ندارد ولی در طولانی مدت ممکن است این نیاز ایجاد شود. البته باید گفت که می‌توانیم پارچه‌های مبلی نانو را شستشو دهیم و بااین کار خاصیت پارچه‌ها از بین نمی‌رود.

چروک نخواهد شد!

این مزیت برای پارچه مبلی نانو وجود دارد که تا حدود زیادی چروک هم نمی‌شوند و اگر چروک شدند به حالت اولیه خود برمیگردند.

ثابت ماندن رنگ

وقتی منافذ پارچه مبلی با مواد نانو پوشانده شده باشند همین موضوع باعث مقاومت در برابر شرایط مختلف برای از دست ندادن رنگ است. به نحوی دیگر باید گفت که مواد نانوی موجود در پارچه به صورت غیرمستقیم باعث ثابت شدن رنگ الیاف پارچه شده‌اند و همینطور باعث ایجاد ویژگی‌های ثبات رنگی شست‌وشو، ثبات رنگی فرسایشی و ثبات رنگی نوری و … می‌شود.

داشتن کیفیت عالی

چون مواد نانو دارای مواد نامرئی و بدون حساسیت و بو هستند پس همین موارد باعث می‌شوند تا کیفیت عالی پارچه‌های مبلی نانو تضمین شود.

نشان دادن مقاومت در برابر صدمه مثل برخورد اجسام تیز نیز یکی دیگر از مزایای پارچه مبلی نانو است.

نرم هستند و باعث ایجاد حس راحتی هنگام نشستن برروی آن‌ها می‌شوند.

اگر در نزدیکی مبل خود وسایل گرمایشی وجود دارد برای سوختن پارچه نگران نباشید زیرا این نوع، خاصیت ضد حریق دارند و همین ویژگی باعث جلوگیری از وقوع سوختگی می‌شود.

علاوه بر اینکه می‌توان آنها را شست خودشان هم خاصیت آنتی باکتریال دارند که به نوعی خودشان تمیز می‌شوند و خاصیت خودتمیزشوندگی دارند.

قیمت پارچه مبلی نانو

پارچه های نانو به طور کلی نسبت به باقی پارچه ها باتوجه به ویژگی های خاصی که دارند گران قیمت تر هستند اما رد میان پارچه های نانو نیز هستند مواردی که قیمت ارزران تری داشته باشند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارچه‌های مبلی نانو:

  •  کیفیت پارچه

  • عرض پارچه

  • گارانتی و خدمات پس از فروش

  • طرح پارچه نانو

  • تولید داخلی یا خارجی

موارد زیادی در تعیین قیمت پارچه مبلی نانو تاثیرگذار است. این پارچه‌ها در کارخانه‌های نساجی مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند و برندهای مختلفی پارچه‌های مبلی نانو را ارائه می‌دهند که همین موضوع باعث تفاوت قیمت می‌شود.

با توجه به عوامل ذکر شده شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود به راحتی پارچه مبلی نانو را تهیه کنید زیرا از تنوع طرح و رنگ خوبی برخوردار است و می‌توانید هر نوع رنگ و مدلی را که بخواهید خریداری کنید. از دیگر قابلیت‌های این پارچه توانایی ست کردن آن با سایز لوازم منزل است

معایب استفاده از نانو مواد برای صنعت نساجی

در کنار مزایای زیادی که برای نانو مواد ذکر کردیم برخی معایب مرتبط با استفاده از نانومواد نیز وجود دارد. با توجه به تازگی نسبی استفاده گسترده از نانومواد، اطلاعات زیادی در مورد جنبه‌های بهداشتی و ایمنی قرار گرفتن در معرض آن‌ها وجود ندارد.

در حال حاضر، یکی از معایب اصلی مرتبط با نانو مواد، قرار گرفتن در معرض استنشاق آن‌ها گرفته می‌شود. این نگرانی ناشی از مطالعات حیوانی است که نتایج آن نشان می‌دهد که نانومواد مانند نانولوله‌های کربنی و نانوالیاف ممکن است اثرات مخرب مانند فیبروز ریوی داشته باشند. علاوه بر این هنوز شکاف‌های دانشی در مورد نانو مواد وجود دارد. به این معنی که فرآیند تولید اغلب می‌تواند پیچیده و دشوار باشد. فرآیند کلی پرهزینه است و در مورد استفاده از آنها در کالاهای مصرفی به منظور جلوگیری از ضررهای مالی به نتایج دقیق تری نیاز است.

سخن پایانی

با توجه به توانایی تولید مواد به روشی خاص برای ایفای نقشی ویژه، استفاده از نانومواد صنایع مختلف از مراقبت‌های بهداشتی و آرایشی گرفته تا حفظ محیط زیست و تصفیه هوا و منسوجات را به خود جذب کرده است. در این میان تکنولوژی جدید نانو مواد به صنعت نساجی هم نفوذ داشته و این بخش را نیز تحت تاثیر قرار داده است. برای نمونه پارچه رومبلی نانو با توجه به مزایای بیشماری که دارد جایگزین پارچه‌های معمولی در صنعت مبلمان شده‌اند.

باتوجه به مطالب ذکر شده اگر قصد خرید پارچه مبلی نانو با کیفیت را دارید میتوانید به فروشگاه پارچه مبلی فابریک 24 سر بزنید و یا از مشاوران ما مشورت بگیرید.

09389094747 راه ارتباطی شما با مشاوران و متخصصان پارچه مبلی فابریک 24 است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.