بسیاری از ما پارچه کتان را برای لباس و ملافه به دلیل خواص تنظیم دما و زیبایی طبیعی آن دوست داریم. اما آیا کتانی به عنوان پارچه مبلی خانه انتخاب خوبی است؟ کاملا!دلایل زیادی وجود دارد که چرا پارچه کتان برای مبلمانی مانند صندلی و مبل که نیاز به استفاده روزمره دارند ایده آل است. اگر می‌خواهید مبل‌هایی بخرید که از پارچه کتان ساخته شده باشد، این نکات را دنبال کنید تا بهترین پارچه مبلی را بخرید و خانه‌تان را خیره‌کننده نگه دارید.

پارچه مبلی کتان برای کدام مبلمان مناسب است؟

چرا پارچه کتان را برای مبل خود انتخاب کنید؟

طیف گسترده‌ای از پارچه‌ها را می‌توانید برای روکش مبل استفاده کنید، از مواد طبیعی مانند کتان و پنبه گرفته تا مخمل مجلل و چرم تند. در اینجا قرار است دلایل استفاده از کتان را با هم بخوانیم.

  • کتان، از الیاف گیاه کتان تهیه می شود. از آنجا که کتان به منابع کمتری برای تولید نیاز دارد و به طور طبیعی تجزیه پذیر است، انتخاب پایدارتری نسبت به سایر مواد مانند پنبه یا پلی استر است.
  • الیاف کتان با کیفیت، خوب، قوی و بادوام هستند، که آن را به انتخابی عالی برای مبلمان تبدیل می کند. اگر از پارچه کتان به درستی مراقبت شود عمر طولانی دارد و تا سال ها زیبا به نظر می رسد. پارچه های ترکیبی مصنوعی به اندازه کتان دوام نمی آورند.
  • مبلمانی که خانواده روی آن می‌نشیند، حیوانات خانگی روی آن می‌خوابند، قلعه‌ها و تخت‌خواب‌هایی ساخته می‌شوند و به‌عنوان ترامپولین مورد استفاده بچه ها قرار می‌گیرند، نیاز به اثاثه یا لوازم داخلی کمی دارند. پارچه کتان به راحتی تمیز می شود، زیرا قابل شستشو در ماشین لباسشویی است، ذاتاً ضد لک است و دارای چین و چروک طبیعی جذابی است.
  • بر خلاف برخی از پارچه های مصنوعی، کتان در برابر پوست احساس راحتی می کند. آن را به ماده ای عالی برای پشت سر گذاشتن جلوی تلویزیون یا حلقه زدن با یک کتاب خوب تبدیل کنید.
  • کتان در طیف گسترده ای از رنگ ها و مدل ها وجود دارد، بنابراین شما می توانید ظاهر مناسبی را برای مطابقت با فضای داخلی خود پیدا کنید، یا یک طرح دکور کاملا جدید را در اطراف یک مبل کتان زیبا قرار دهید.

پارچه کتان برای مبل

چگونه پارچه مبلی کتان مناسب را پیدا کنیم؟

خرید مبل یا کاناپه جدید یک سرمایه گذاری قابل توجه است. گاهی اوقات بودجه ما صرفاً به جایگزینی یک مبلمان بزرگ نمی رسد.

کتان با بیشتر فضاهای داخلی کار می کند، اما با یک سبک طبیعی زیبا به نظر می رسد. هنگام خرید پارچه خود به این فکر کنید که چگونه با بقیه خانه شما و با سبک زندگی شما کار می کند. شما ممکن است کسی باشید که عاشق منسوجات روستایی و آرام هستید – در این صورت، قطعاً برای شما مناسب است. اما اگر ظاهر شما فوق العاده لوکس و براق است، ممکن است بهترین پارچه برای خانه شما نباشد.

برخی از افراد ممکن است در برابر پارچه کتان مقاوم باشند زیرا فکر می کنند نیاز به اتو دارد، اما ما دوست داریم چروک های زیبای آن را در آغوش بگیریم و از لطافت مجللی که با هر شستشو بهتر می شود لذت ببریم. وقتی روی یک کاناپه روکش کتانی راحت و دلپذیر بخوابید، دیگر به عقب نگاه نخواهید کرد!

پارچه کتان یا روکش های قابل جابجایی خود را از یک تامین کننده معتبر خریداری کنید. برخی از کتانی‌های ارزان‌تر با بافتی گشاد و ضعیف ساخته می‌شوند که به اندازه کتان با کیفیت‌ و بادوام نیست. اگر به صورت حضوری خرید می کنید، پارچه را به آرامی بکشید و ببینید که آیا الیاف به راحتی از هم جدا می شوند. اگر به نظر می رسد که آنها بافته شده اند، این احتمالا بهترین پارچه اثاثه یا لوازم داخلی نیست.

پارچه مبل کتان مناسب کدام سبک مبلمان است

برای کمک به انتخاب پارچه مبلی ایده آل برای مبل خود باید به این موارد فکر کنید:

بودجه

برخی از پارچه‌ها گران‌تر از بقیه هستند، بنابراین آنچه را که می‌توانید خرج کنید و هدف خود را برای رسیدن به بهترین کیفیت ممکن در قبال پول خود، هدف گذاری کنید. پنبه نسبتاً ارزان است، در حالی که پارچه‌های کتانی سطح بالا ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند. ملاحظات اصلی هزینه به ازای هر استفاده است – اگر بخواهید اثاثه یا لوازم داخلی خود را در مدت کوتاهی تعویض کنید، خرید ارزان اکنون ممکن است هزینه بیشتری را به همراه داشته باشد.

ماندگاری

میزان استفاده از مبل خود را در نظر بگیرید. اگر فقط خودتان از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید پارچه‌های اثاثه یا لوازم داخلی کم‌دوام را انتخاب کنید، اما اگر در خانه‌ای شلوغ با تعداد زیادی از اعضای خانواده یا بازدیدکنندگان زندگی می‌کنید، مواد مقاومی مانند کتان را انتخاب کنید. در اینجا دوام واقعاً کلیدی است.

پارچه مبلی کتان

پارچه مبلی کتان

رنگ

اگر قرار نیست اتاق خود را تغییر دهید، انتخاب رنگ توسط رنگ دیوارها و پرده های موجود تعیین می شود. پارچه ای را انتخاب کنید که با اینها همخوانی داشته باشد، یا در یک پالت مشابه باشند. مراقب قرار دادن پارچه های تیره در زیر نور کامل خورشید باشید، زیرا این امر می تواند باعث رنگ پریدگی شود. رنگ‌های روشن بیشتر مستعد لک هستند، بنابراین کاربردهای سایه‌های مختلف را در نظر بگیرید.

به درازمدت هم فکر کنید – یک رنگ خاص ممکن است در حال حاضر مورد توجه باشد، اما آیا به سرعت قدیمی می شود؟ هنگام انتخاب یک سایه برای روکش مبل، به جای پیروی از مدهای طراحی داخلی، به دنبال چیزی باشید که فکر می کنید می توانید برای مدت طولانی با آن زندگی کنید.

تمیز کردن

روکش های جداشونده گزینه بسیار خوبی هستند زیرا می توانید آنها را بردارید و در ماشین لباسشویی بیندازید .

شما می توانید پارچه کتان تمیز را با یک شوینده ملایم تشخیص دهید، اما برخی از مواد به راحتی تمیز نمی شوند. پارچه پنبه ای مخملی، ابریشمی یا نخی زیاد ممکن است آنقدر بادوام و محکم نباشد و ممکن است نیاز به تمیز کردن حرفه ای داشته باشد.

پارچه‌های کتان به دلیل مقاومت طبیعی در برابر لکه، لک‌ها را دفع می‌کنند، اما در صورت ریزش، باز هم باید درمان شوند. حتی پارچه‌های مقاوم در برابر لکه نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن تمیز شوند تا از نفوذ لکه‌ها به الیاف پارچه جلوگیری شود.

بافت

پارچه‌های طبیعی مانند کتان دارای چروک‌ها و چین‌هایی هستند که حس آرامش و حرکت جالبی را ایجاد می‌کنند. افزودن پارچه‌های مختلف مانند پشم در کنار پارچه کتان لایه‌هایی از بافت ایجاد می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بدون تعمیرات اساسی داخلی، همه چیز را تغییر دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.