بهترین انتخاب پرده با مبلمان

ما شما را در شناخت علاقه تان یاری میکنیم تا بتوانید بهترین انتخاب پرده با مبلمان تان را داشته باشید.

ست کردن وانتخاب پرده هم یکی از معضلات خانومهای خونه و دیزاینرها است اما این معضل به اندازه انتخاب مبلمان شیرین و جالب است.

همه ما میدونیم برای اینکه یک خانه،شکل یک خانه زیبا را به خود بگیرد چند نکته مهم را باید رعایت کنید که یکی از اون نکات انتخاب صحیح پرده است که در بیشتر دیزاین ها در پشت مبل قرار میگیره.

ست پرده با مبل در فابریک 24

ست پرده با مبل در فابریک 24

همیشه سعی کنید از یک طیف رنگی برای پارچه مبلی و پرده هاتون استفاده نکنید چون این دیزاین خسته کننده و کسل آور خواهد شد .

حتی اگر دوست دارید از یک طیف رنگی برای مبل و پرده هاتون استفاده کنید سعی کنید یک نوار رنگی که در طیف رنگی مبلمانتون بکار رفته را در پرده هم انتخاب کنید یا اینکه خودتون خالق یک طیف رنگی جدید در دیزاینتون باشید مثلا اگر پرده و مبلمانتون رو یک رنگ انتخاب کردید که باهم خسته کننده به نظر میرسید میتونید از یک رنگ کوسن و یک نوار رنگی در همان طیف برای پرده برای خنثی کردن اون رنگ استفاده کنید .مثل تصویر زیر که رنگ زرد ملایم ، که نماد سرزندگی است با رنگ خاکستری که رنگ خنثی و مرده ایست ترکیب فوق العاده زیبا و شیکی رو به وجود آورده است.

مبل طوسی

مبل طوسی

البته این رو هم فراموش نکنید که حتما مدل پرده ای که انتخاب میکنید به مدل دیزاین و مبلمانتون بخوره و یک ست وهارمونی زیبا رو داشته باشید.

برای مثال اگر دکور و دیزاین شما کلاسیک است نمیتوانید از یک مدل پرده مدرن استفاده کنید البته گاهی یک تضاد زیر پوستی که خیلی شایان نباشه و تو ذوق نزنه رو انتخاب کنید و یک تلفیق زیبا و شیک رو به وجود بیارید اما سعی کنید خیلی این تضاد محسوس نباشه چون خروجی زیبایی نخواهد داشت.

پرده کلاسیک

پرده کلاسیک

قدم دوم بعد از انتخاب مدل مبلمان انتخاب ترکیب رنگی و ست کردن رنگهاست که باید خیلی کار جذابی باشه اما همین کار جالب میتونه زمان ما رو کلی بگیره هم برای انتخابش هم برای پیدا کردن رنگ مورد نظر اول چند مدل پرده رو با چند مدل مبلمان در چند عکس ببینیم تا به حدی با مدلها آشنا بشیم تا در انتخاب مدل مبل و پرده با هیچ مشکلی روبرو نشید فقط کافیست مدلها رو بشناسید و طبق علاقتون انتخاب کنید.

در تصویر زیر یک پرده حصیری کرکره ای رو میبینیم که با وجود اینکه سالهای سال است با این نوع پرده آشنا هستیم ولی برای دیزاین های مدرن کاربرد بیشتری دارند و ترکیب زیبای اون یادآور دنیای امروز و فردای ماست.

پرده حصیری

پرده حصیری

مدل بعدی پرده هایی است که به تازگی بیشتر در دیزاین خونه هامون شاهدش هستیم البته این نوع پرده چند سالی است که در طراحی خانه های اروپاییان جا باز کرده که یکی از دلایل اون میتونه تابش کمرنگ خورشید و هوای تقریبا خنک تر اروپا باشه که نیاز افراد را برای دریافت نور خورشید بیشتر کرده و این نیاز باعث یک لایه شدن پرده ها در دیزاین آنها شده است.

اما با استقبال زیاد ما ایرانیها هم مواجه شده که یکی از دلایل استقبال ما هم میتونه علاقه فراوان ما به نور باشه.

این نوع مدل ،مدل ساده ایست . این نوع مدل میتونه به عنوان مدل اسپرت مورد استفاده قرار بگیرد که گاها بسته به نوع پارچه میتونیم در طراحی کلاسیک هم از اون استفاده کرد.

پرده طرح دار

پرده طرح دار

مدلهای کلاسیک و مدلهای سلطنتی هم مدل محبوب و مورد علاقه ما ایرانیهاست که از دیرباز با ما بوده ویکی از مدلهایست که از بچگی خونه هامونو بیشتر با این نوع پرده میدیدیم و به دیدنش عادت کردیم.

مدل کلاسیک معمولا ازحریرهای نازک ولطیف و حتی تورهای ضخیم تر هم مورد استفاده و در دوختها و طرح های مختلف در خانه هامون جا باز کرده که به تازگی نگاهی به گذشته دوباره پای این مدل را به خانه هامان باز کرده است.

فابریک24

پرده کلاسیک_مبل صورتی

مدل پرده سلطنتی یکی از مدلها یی است که از همه مدلها بیشتر مورد استفاده ما ایرانیها قرار گرفت .

این نوع پرده با مبلمان و دکوراسیون سلطنتی بسیار هارمونی و از نظر بصری چشم نواز است .

ما به شما پیشنهاد میکنیم اگر مدل خانه شما به طوری است که اتاق پذیرایی را از اتاق نشیمن جدا میکند حتما از این مدل هم در خانه یتان استفاده کنید.

پرده و مبل سلطنتی

پرده و مبل سلطنتی

دوباره تاکید میکنم که قبل از هر چیزی برای ست کردن پرده با مبل، بهتر است نگاهی به سبک دکوراسیون داخلی منزلتان و نوع مبلمان خود بیندازید این نکته حائز اهمیتی است ،اینکه مبل‌های شما چه سبکی هستند کلاسیک یا مدرن ، روی انتخاب پرده‌های شما مؤثر است.

به یاد داشته باشید که شما نمی‌توانید مبلمان خود را به پرده فروشی ببرید و رنگی دقیق همانند آن برای پرده‌هایتان انتخاب کنید. بهتر است در یک طیف رنگی انتخاب داشته باشید یا اگر طرح دار میپسندید در نظر داشته باشید طرح پرده با طرح مبل شما بهتر است که هماهنگی داشته باشد.

چطور پرده را با دکوراسیون مدرن ست کنیم؟

در سبک مبلمان مدرن بهتر است از پرده های ساده و بلند استفاده کنید.

دکوراسیون مدرن

دکوراسیون مدرن

چه پرده ای با دکوراسیون کلاسیک هماهنگ است؟

برای خانه ها با دکوراسیون کلاسیک پرده هایی که در دو طرف جمع می شوند و یک طناب تزئینی زیبا دارند مناسب است.

مبل سبز

مبل سبز

پرده طرح دار را چطور با مبل ها ست کنیم؟

سعی کنید برای انتخاب پرده طرح دار از طرح های شلوغ دوری کنید و برای هماهنگی با مبلمان خودتان از رنگ مشابه مبل استفاده کنید، زیرا این طراحی تفکیک رنگها و طرح ها را برای بیننده سخت و چشم او را خسته میکند چشم ها برای آرامش در طراحی نیاز به کمی بالا و پایین شدن رنگها و طرح ها دارند .

یک راه جذاب دیگر ست کردن چند کوسن با مدل پرده منزلتان است با این کار هماهنگی بی‌نظیر بین پرده و مبلمانتان ایجاد کنید.

کوسن طرح دار

کوسن طرح دار

برای ست کردن پرده ها با کوسن ها این نکته را در نظر داشته باشید که مهم نیست حتما از یک طیف رنگی و پارچه یک شکل برای ست کردن استفاده کنید همین که کوسنی در تناژرنگی پرده باشد و هارمونی زیبایی بسازد برای چشم نوازی دکوراسیون منزل شما کافیست .

اگر پرده ای که از جنس حریر است  ومورد پسند شماست و نمیخواهید او را با پارچه های ضخیم بپوشانید باید بگویم شما بسیار خوش سلیقه هستید و میتوانید یک پرده ساده حریر را برای دکوراسیون منزلتون انتخاب کنید.

این نوع انتخاب مدل مانع ورود نور خورشید به خانه نمیشود وخانه شما راروشن تر از خانه هایی که پرده های چند لایه استفاده میکنند میکند.

پرده حریر

پرده حریر

هر پرده با هرپارچه و مدل و سبکی که انتخاب میکنید به سلیقه و انتخاب شما دارد .

و ما مطمئن هستیم که شما خوش سلیقه ترین هستید.

1 دیدگاه در “پرده و مبلمان را چطور ست کنیم + عکس

  1. سارا گفت:

    سلام مقاله خوبی بود. لطفا مرجع مقاله هم بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.