مبلمان عضو جدایی‌ناپذیری از دکوراسیون خانه و گاهی محل کار ما شده‌است. بنابراین دیزاین این عضو به عنوان جلوه‌گاه سالن پذیرایی یا اتاق انتظار، بسیار مهم است.کوسن یکی از مواردی است که به خوبی مبلمان را تزیین می‌کند و به خانه جلوه می‌بخشد. از آن جا که در دوران فراوانی زندگی می‌کنیم، برای دیزاین مبل و کوسن انواع و اقسام جنس پارچه‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف موجود است.

ما دراین مقاله تلاش کردیم تا شما را در جهت تزیین دکوراسیون منزلتان با کوسن راهنمایی کنیم و اصول ست کردن کوسن با مبلمان را به شما بگوییم، تا انتها با ما همراه باشید.

کوسن مبل چیست؟ و چرا در مبلمان استفاده می شود؟

مبلمان همزمان که یک محصول کاربردی است، هنری نیز است و به همین دلیل بایستی برای جلوه‌گری آن از تمامی امکانات و ابزار استفاده کرد. گاهی برای بیشتر جلوه کردن این ابزار کاربردی و تزیینی، از اجزای دیگری استفاده می‌شود که کوسن ها یکی از این تزیینی‌جات هستند. کوسن در واقع بالشتکی است که متناسب با طرح اصلی مبل تولید می شوند و برای امورات مختلف مثل تکیه کردن، زیر سری و غیره از آنها استفاده می شود. معمولا کوسن ها برای انواع مبل مورد استفاده قرار می گیرند، و معمولا بر اساس طراحی کلی هر مبل، کار انتخاب شکل و طرح پارچه های کوسن انجام می گیرد. ما در ادامه این متن مطالبی ارائه می دهیم که می توانند در انتخاب پارچه های مناسب برای کوسن مبل سلطنتی، و یا کوسن مبل استیل و غیره، به شما کمک نمایند.

آموزش ست‌کردن پارچه کوسن با پارچه رومبلی مبلمان

برای مبلمان که از آن به عنوان یک عنصر تزیینی و کاربردی یاد شد می توان با استفاده از تکنیک های خاصی مثل ست‌کردن انواع کوسن با آن به جلوه‌گری خاصی دست یافت. برای این کار باید علاوه بر توجه به رنگ کوسن، به طرح و حتی جنس آن نیز توجه داشت. به طور مثال برای انتخاب پارچه مناسب برای کوسن‌های مبل کلاسیک، باید به سبک و ثیاق طراحی مبل و همچنین رنگ آن توجه کرد. اگر مبل دارای پارچه‌ای ساده بود می‌توانید از رنگ های متضاد همخوان با آن استفاده کنید. همینطور از پارچه‌ های طرح دار ساده نیز می توان برای این کار و ست کردن پارچه کوسن با پارچه مبل ساده و کلاسیک استفاده کرد. رنگ و طرح های جیغ می توانند تاثیر منفی بر اجرای دکوراسیون منزل داشته باشند.

مبلمان سلطنتی یا مبل های استیل هم یکی از نمونه هایی هستند که معمولا با پارچه های مرغوب و با کیفیت و طرح‌دار و سنتی ساخته تولید می‌شود؛ پس باید برای کوسن آن‌ها نیز از پارچه‌های طرح‌دار و خاص استفاده کنیم. بهترین کوسن برای مبلمان سلطنتی یا استیل کوسنی است که به لحاظ طرح و رنگ با پارچه این مبل‌ها هم‌خوانی داشته باشد. اگر پارچه مبلی طرح یا جنسی سنتی دارد و یا فضای دکوراسیون منزل یا دکوراسیون چیدمان از نوع سنتی است، می بایستی رنگ کوسن و طرح آن با مبل و فضای کلی محیط همخوانی داشته باشد، و به عبارت بهتر لازم است در چنین مواقعی از کوسن مبل استیل با طرح های سنتی استفاده کرد.

 

مبلمان راحتی و فانتزی نیز نمونه ای دیگری است که برای آن می توان از طرح های مختلف استفاده کرد. همانگونه که از نام مبل راحتی مشخص است مدرن گرایی در این مبل ها موج می زند، در نتیجه  برای کوسن مبل فانتزی و همچنین کوسن مبل راحتی نیز دست بازی پیش روی شما وجود دارد و می توان با استفاده از رنگ این مبل ها از انواع کوسن با طرح های مختلف سنتی، ساده، فانتزی و غیره استفاده کرد.

روش دیگر برای ست کردن کوسن با مبل این است که اگر از چند کوسن بر روی مبل خود استفاده می کنید، این کوسن‌ها را در طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت در نظر بگیرید. برای مثال اگر رنگ مبلمان شما زرد لیمویی است؛ علاوه بر استفاده از کوسن در دو رنگ خردلی و سفید با یک طرح مخصوص، می توانید حتی از دو جنس متفاوت برای ست کردن کوسن با مبل استفاده کنید. در حقیقت در این روش شما این تنوع و در عین حال تطبیق را به کمک بافت به دست آورده‌اید. مثلاً یک کوسن پارچه‌ای ساده و یک کوسن با پارچه‌ای پشمی می‌تواند جلوه زیبایی به مبلمان شما ببخشد.

یک روش دیگر برای ست‌کردن کوسن با مبل، انتخاب کوسن با پارچه‌ای است که طرح‌های متفاوت دارد. این روش بیشتر برای زمانی مناسب است که مبل شما و بخش عظیمی از وسایل چیدمان حاضر در فضای خانه شما، طرحی ساده و یک رنگ داشته باشد؛ در این صورت انتخاب کوسن با طرح‌هایی مانند گل‌های ریز، نه تنها نامتناسب نیست، بلکه به سادگی چشم را بر روی خود متمرکز می کند. به این ترتیب کوسن به یکی از عناصر مهم طراحی و چیدمان شما تبدیل می شود و خانه شما را از حالت یکنواختی درمی‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.